فرهنگ اسلام و مهدویت

در این سایت سعی شده است در مسیر فرهنگ اسلام و مهدویت و همچنین اعتدال در اسلام گامی برداشته شود

فرهنگ اسلام و مهدویت

در این سایت سعی شده است در مسیر فرهنگ اسلام و مهدویت و همچنین اعتدال در اسلام گامی برداشته شود

فرهنگ اسلام و مهدویت

بسم الله الرّحمن الّرحیم . اللهُ لا الهَ اِلّا هُوَ الحَیُّ القَیّوم ُ لا تاخُذُهُ سِنَهُُ وَ لا نَومُُ لَّهُ مَا فِی السَّمواتِ وَ ما فِی الارضِ مَن ذَالَّذِی یَشفَعُ عِندهُ اِلّا بِاذنِهِ یَعلَمُ مَا بینَ ایدِیهِم وَ مَا خَلفَهُم وَ لَا یُحیطُونَ بِشَیءِِ مِّن عِلمِهِ اِلّا بِما شآءَ وَسِعَ کُرسِیُّهُ السّمَوَاتِ وَ الارضَ وَ لا یَوُدُهُ حِفظُهُمَا وَ هُوَ العَلِیُّ العَظیمُ . لآ اکراهَ فِی الّدینِ قَد تّبیّنَ الرّشدُ مِنَ الغَیِّ فمَن یکفُر بالطّاغوتِ و یُومِن باللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَهِ الوُثقی لَا انفِصامَ لَهَا وَاللهُ سَمِیعُُ عَلیمُُ . اللهُ وَلِیُّ الّذینَ ءامَنوا یُخرِجُهُم مّن الظُلُماتِ اِلی النّورِ و الّذینَ کَفَروا اَولِیاءُهِم الطّاغُوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النّورِ اِلَی الظّلُماتِ اُولئِکَ اَصحَابُ النّارِ هُم فِیهَا خَالِدُونَ .
----------------------------------------------
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی
هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ
دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ
أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ
فِیهَا طَوِیلا"
-------------------------------------------
اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ

یا اللهُ یا رحمنُ یا رحیم یا مقلّب القُلوبِ ثّبّت قلبی علی دینک

توحید مکرّم

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

در عصر آرمان شهر های دروغین ، دریغ ورزیدن از هر تلاشی جهت گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی ، نابخشودنی است .

از آنجا که امامت از نعمت های بزرگ الهی است « و لم ینادَ بشیء مثل ما نودی بالولایه » شناساندن نعمت حضرت ولی عصر (عج) قدرشناسی از نعمت را به دنبال دارد و جامعه قدردان از نعمت امامت ؛ مرهون لطف حضرت حق تعالی قرار میگیرد که « لئن شکرتم لازیدنّکم » ؛ در زیارت جامعه کبیره می خوانیم : « ان ذکر الخیر اوّله و اصله و فرعه و معدنه و ماوراه و منتهاه » اگر از خیری یاد شود ، شما { اهل بیت } ابتدای آن و ریشه و شاخه آن ، و سرچشمه و پناهگاه و انتهای آن هستید .

اهل بیت ( علیهم السلام ) واسطه نعمت ها نیز هستند . امام و معرفت ایشان ، سرچشمه خیر کثیری است که خداوند جلیل با اهدای آن بر بندگان منت گذارده و آن را از بقیه نعمت ها بزرگتر خوانده است . در برخی روایات ، معرفت خداوند به معرفت امام تعبیر شده است . امام حسین ( ع ) در پاسخ « ما معرفه الله ؟» فرمود : « معرفهُ اهل کلّ زمانِِ امامهم الّذی یجب علیهم طاعته » ؛ شناختن امام زمان خود است که اطاعت او بر ایشان واجب است .

پس با این حساب امام شناسی ، علاوه بر نعمت شناسی و قدر شناسی ، خداشناسی را در پی دارد ؛ « و لو هُم ما عُرِفَ الله » و هیچ چیز مهمتر از معرفت خدا نیست ، که « اوّلُ عباده الله معرفته » .

این مجموعه ، سعی در شناساندن بیشتر حضرت مهدی ( عج ) در تمامی عرصه های مهدوی(شخصیت حضرت ، غیبت ، انتظار ، ظهور ، رجعت و ... ) دارد .

اساساََ فرهنگ نویسی ( به جهت اینکه باید جامع باشد ) کاری است بس دشوار ، و عزمی گروهی می طلبد . درباره این مجموعه ، اهمیت موضوع و دامنه بحث نیز دشواری آن را دو چندان می نمود ؛ اما احساس وظیفه و شعله اشتیاق مرا بدین کار واداشت و از این بابت بر پیشگاه حضرت حق ، پیشانی سپاس می سایم و از عنایت حضرت ولی عصر(  ارواحنا فداه ) بی نهایت سپاسگذارم .

والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته            

العبد توحید مکرم                       

یازدهم تیرماه هزارو سیصد و نود و سه