فرهنگ اسلام و مهدویت

در این سایت سعی شده است در مسیر فرهنگ اسلام و مهدویت و همچنین اعتدال در اسلام گامی برداشته شود

فرهنگ اسلام و مهدویت

در این سایت سعی شده است در مسیر فرهنگ اسلام و مهدویت و همچنین اعتدال در اسلام گامی برداشته شود

فرهنگ اسلام و مهدویت

بسم الله الرّحمن الّرحیم . اللهُ لا الهَ اِلّا هُوَ الحَیُّ القَیّوم ُ لا تاخُذُهُ سِنَهُُ وَ لا نَومُُ لَّهُ مَا فِی السَّمواتِ وَ ما فِی الارضِ مَن ذَالَّذِی یَشفَعُ عِندهُ اِلّا بِاذنِهِ یَعلَمُ مَا بینَ ایدِیهِم وَ مَا خَلفَهُم وَ لَا یُحیطُونَ بِشَیءِِ مِّن عِلمِهِ اِلّا بِما شآءَ وَسِعَ کُرسِیُّهُ السّمَوَاتِ وَ الارضَ وَ لا یَوُدُهُ حِفظُهُمَا وَ هُوَ العَلِیُّ العَظیمُ . لآ اکراهَ فِی الّدینِ قَد تّبیّنَ الرّشدُ مِنَ الغَیِّ فمَن یکفُر بالطّاغوتِ و یُومِن باللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَهِ الوُثقی لَا انفِصامَ لَهَا وَاللهُ سَمِیعُُ عَلیمُُ . اللهُ وَلِیُّ الّذینَ ءامَنوا یُخرِجُهُم مّن الظُلُماتِ اِلی النّورِ و الّذینَ کَفَروا اَولِیاءُهِم الطّاغُوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النّورِ اِلَی الظّلُماتِ اُولئِکَ اَصحَابُ النّارِ هُم فِیهَا خَالِدُونَ .
----------------------------------------------
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی
هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ
دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ
أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ
فِیهَا طَوِیلا"
-------------------------------------------
اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ

یا اللهُ یا رحمنُ یا رحیم یا مقلّب القُلوبِ ثّبّت قلبی علی دینک

توحید مکرّم

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

طول عمر امام زمان (عج)

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۲ ب.ظ

1. در قرآن آیهای هست که نه تنها از عمر طولانی بلکه از امکان عمر جاویدان خبر می‌دهد و آن آیه درباره حضرت یونس(ع) است که می‌فرماید:

«اگر او (یونس(ع) ) در شکم ماهی تسبیح نمی‌گفت، تا روز رستاخیز در شکم ماهی می‌ماند.»

بنابراین از نظر قرآن عمری بسیار طولانی (از عصر یونس(ع) تا روز رستاخیز) که در اصطلاح زیست شناسان عمر جاویدان نامیده می‌شود برای انسان و ماهی امکان پذیر است.

2. قرآن کریم در مورد حضرت نوح(ع) می فرماید:

«به راستی ما نوح را به سوی قومش فرستادیم، پس /950 سال در میان آنها درنگ نمود.»

آنچه در آیه شریفه آمده است مدت پیامبری آن حضرت است و براساس برخی روایات، مدت عمر آن بزرگوار /2450 سال بوده است!

جالب اینکه در روایتی از امام سجاد(ع) نقل شده است که فرمود:

«در امام مهدی(عج) سنّت و شیوه‌ای از زندگی حضرت نوح(ع) است و آن طول عمر است.» 

3. و نیز درباره حضرت عیسی(ع) می فرماید:

«... و هرگز او را نکشتند و به دار نیاویختند بلکه امر به آنها مشتبه شد... به یقین او را نکشتند بلکه خداوند او را به سوی خود بالا برد که خداوند توانا و فرزانه است.» 

همه مسلمانان به استناد قرآن و احادیث فراوان معتقدند که عیسی(ع) زنده است و در آسمان هاست و به هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) فرود آمده و او را یاری خواهد کرد.

امام باقر(ع) فرمود:

«در صاحب این امر [مهدی(عج)] چهار سنّت از چهارتن از پیامبران است... و از عیسی(ع) سنتی دارد و آن اینکه: (درباره مهدی نیز) می‌گویند: او مرده است در حالی که او زنده می‌باشد.»

علاوه بر قرآن در تورات و انجیل نیز سخن از عمرهای طولانی مطرح گردیده است.

در تورات آمده است که:

«... تمام ایام آدم که زیست نهصد و سی سال بود که مُرد... جمله ی ایام «انوش» نهصد و پنج سال بود که مُرد... و تمامی ایام «قینان» نهصد و ده سال بود که مُرد... پس جمله ی ایام «متوشالح» نهصد و شصت و نه سال بود که مُرد...». 

بنابراین تورات صریحاً به وجود افرادی با داشتن عمرهای طولانی (بیش از نهصد سال) اعتراف می‌کند.

در انجیل نیز عباراتی موجود است که نشانگر آن است که عیسی(ع) پس از به دار کشیده شدن زنده گردیده و به آسمان بالا رفته است. و در روزگاری فرود خواهد آمد و مسلّم است که عمر آن بزرگوار از دو هزار سال بیشتر است.

با این بیان روشن می‌شود که پیروان دو آئین یهود و مسیحیت باید به علت اعتقاد به کتاب مقدس به عمرهای طولانی نیز معتقد باشند.

گذشته از اینکه طول عمر از نظر علمی و عقلی پذیرفتنی است و در گذشته تاریخ، موارد بسیار دارد، در مقیاس قدرت بی نهایت خداوند نیز قابل اثبات است. به اعتقاد همه پیروان ادیان آسمانی تمام ذرات عالم در اختیار خداوند است و تأثیر همه سبب‌ها و علّت‌ها به اراده او بستگی دارد و اگر او نخواهد سبب‌ها از تأثیر باز می‌ماند و نیز بدون سبب و علّت طبیعی، ایجاد می‌کند و می‌آفریند.

او خدایی است که از دل کوه، شتری بیرون می‌آورد و آتش سوزنده را بر ابراهیم(ع) سرد و سلامت می‌سازد و دریا را برای موسی و پیروانش خشک می‌کند و آنها را از میان دو دیوار آبی عبور می‌دهد! آیا از اینکه به عصاره انبیاء و اولیاء و آخرین ذخیره الهی و نهایت آمال و آرزوی همه نیکان و تحقق بخش وعده بزرگ قرآن عمری طولانی بدهد، ناتوان خواهد بود؟!

امام حسن مجتبی(ع) فرمود:

«... خداوند عمر او را [مهدی(عج)] در دوران غیبتش طولانی می‌گرداند، سپس به قدرت خدایی اش او را در سیمای جوانی زیر چهل سال آشکار می‌سازد تا مردمان دریابند که خداوند بر هر کاری تواناست.» 

بنابراین جریان طول عمر امام دوازدهم(عج) از ابعاد مختلف عقلی و علمی و تاریخی امری ممکن و پذیرفتنی است و پیش از همه اینها از جلوه‌های اراده خداوند بزرگ و تواناست.

۹۳/۰۴/۲۰ موافقین ۲ مخالفین ۰
توحید مکرم

نظرات  (۳)

۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۸:۰۸ دانشجو حمید
سلام. خوبید انشاالله. دانشجو هستم بچه ها حمید صدام میزنن. مدت زیادی نیست که با وبتون اشنا شدم اما تحول عجیبی احساس میکنم در درون من رخ داده. متشکرم از مطالب جالب و کاربردیتون. انشالله به حق امام زمان در همه مراحل زندگیتون موفق و موید باشید. نماز روزه هاتون مورد قبول درگاه حق تعالی
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم ؛ آقا حمید درسته من شما رو نشناختم اما خوشحالم که این وب به شما خیلی مفید بوده ...
موفق و موید باشید انشاالله ...
طیب الله انفسکم انشالله 
پاسخ:
اجرکم عندالله ...
موفق و موید باشید ؛ از حضورتون هم ممنونم...
سلام...خسته نباشید.طاعات عباداتتونم قبول حق.
مطلب بسیار جالبی بود اقای مکرم تشکر...
یعنی مطالبی که توپست ها میزارید همشون منسجم و عالی هستن.ممنونم
ان شاء...موفق باشید...التماس دعای خیرتان.
پاسخ:
سلام ... خواهش میکنم همکار محترم ....
این نظرِ لطف شماست ؛ انشاالله که سعیمو میکنم تا بهتر از ایناهم بشه ...
محتاج دعا ؛ انشاالله زیر سایه حضرت حق و عنایات بی کران حضرت بقیه الله العظم (ارواحنا فداه) موفق و موید و پیروز باشید و در این ماه به تمامی آرزوهای خود برسید ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی